POMOC W URUCHOMIENIU POJAZDU
Przewodnik techniczny po
akumulatorach:

POMOC W URUCHOMIENIU
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
PODSTAWOWE INFORMACJE
BUDOWA AKUMULATORA
PARAMETRY AKUMULATORA
TABELA PRZELICZENIOWA (A)
WYMIANA AKUMULATORA
JAK DBAĆ O AKUMULATOR
Uruchomienie pojazdu za pomocą przewodów rozruchowych

Używać tylko i wyłącznie normatywnych przewodów rozruchowych zgodnie normą DIN 72553
renomowanych producentów.

Uwaga !!! Stosować akumulatory tylko o takim samym napięciu znamionowym (6V, 12V itd.)




















Wyłączyć silnik w obu pojazdach!

• najpierw podłączyć przewód czerwony dodatni (+) z klemą dodatnią (+) akumulatora rozładowanego
(akumulator biorca);
• drugi koniec przewodu czerwonego dodatniego (+) podłączyć do klemy dodatniej (+) akumulatora
sprawnego (akumulator dawcy);
• następnie podłączyć zacisk przewodu czarnego (-) do bieguna ujemnego (-) akumulatora sprawnego
(akumulator dawcy);
• zacisk drugiej część przewodu czarnego (-) podłączyć do masy (czyste miejsce na silniku) pojazd biorcy.
• uruchomić silnik pojazdu dawcy;
• uruchomić silnik pojazdu biorcy;
• odłączyć przewody w odwrotnej kolejności.


Uruchomieniu pojazdu za pomocą urządzenia rozruchowego typu
„Booster”

• pokrętło urządzenia rozruchowego ustawić w pozycji wyłączonej!
• najpierw podłączyć zacisk przewodu czerwonego (+) urządzenia rozruchowego z biegunem dodatnim
akumulatora (+) zamontowanego w samochodzie;
• następnie podłączyć zacisk ujemny (-) przewód czarny urządzenia rozruchowego do masy samochodu
(czyste miejsce na silniku);
• pokrętło urządzenia rozruchowego ustawić w pozycję włączoną;
• uruchomić silnik samochodu;
•  wyłączyć urządzenie i odłączyć przewody w odwrotnej kolejności.
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS