Wymiana sprzęgła
• Więcej
Wymiana amortyzatora
• Więcej
Montaż świateł LED
• Więcej
Hamulce
• Więcej
Wymiana oleju
• Więcej
Wymiana filtrów
• Więcej
Rozruszniki
i alternatory

• Więcej
Wymiana rozrządu
• Więcej
Wymiana akumulatora
• Więcej
Serwis klimatyzacji
• Więcej
Diagnostyka i naprawa
• Więcej
Naprawa zawieszenia
• Więcej
Dezynfekcja klimatyzacji
• Więcej
Wymiana żarówki
• Więcej
Ustawienie świateł
• Więcej
Wymiana opon
• Więcej
Naprawa instalacji
elektrycznej

• Więcej
Naprawa sprężarek
klimatyzacji

• Więcej
Sprawdzenie
układu ładowania

• Więcej
Wymiana paska
klinowego

• Więcej
Montaż czujników
parkowania

• Więcej
Naprawa układu
kierowniczego

• Więcej
Montaż sterownika
centralnego zamka

• Więcej
Wymiana przegubu
napędowego / półosi

• Więcej
Montaż radioodtwarzacza
• Więcej
Montaż zabezpieczenia
przed kradzieżą

• Więcej
Ogrzewanie postojowe
DEFA

• Więcej
Przeglądy okresowe
• Więcej
Wymiana świec zapłonowych
• Więcej
Back
Next


WYMIANA PASKA ROZRZĄDU
Wymiana paska rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
Konsekwencje zerwanego paska rozrządu:

Zerwanie paska rozrządu z reguły wiąże się z bardzo kosztowną naprawą, dlatego należy dokładnie sprawdzić, kiedy był ostatnio wymieniany oraz pilnować okresu jego wymiany. Należy wspomnieć również, że koszt wymiany paska rozrządu stanowi niewielki procent ceny jaką przyszłoby nam zapłacić w wyniku awarii rozrządu i uszkodzenia silnika.

Podczas wymiany paska rozrządu w naszym serwisie wymieniamy również napinacz, rolki prowadzące, a czasem pompę wody (zawsze, gdy napędzana jest przez pasek). W przypadku wymiany pompy cieczy chłodzącej zostaje obowiązkowo wymieniony płyn układu chłodzenia. Pozostawienie któregokolwiek z powyższych elementów stwarza ryzyko późniejszej awarii i zerwania nowego paska.

Ponieważ wymiana paska rozrządu to czynność bardzo pracochłonna, a awaria grozi zniszczeniem silnika, do montażu stosujemy zestawy specjalnych narzędzi i blokad oraz bazujemy wyłącznie na markowych sprawdzonych częściach zamiennych.

Termin wymiany paska rozrządu jasno określa instrukcja obsługi samochodu. Jednak należy zauważyć, że zawarte informacje są często zbyt optymistyczne, a w okresie pogwarancyjnym producenci nie biorą za nie odpowiedzialności. W większości przypadków należy pasek rozrządu wymieniać pomiędzy 60 000 km a 90 000 km. Niebagatelny wpływ ma również stan techniczny nieco starszych samochodów, gdzie „sączy” się olej wpływając tym samym na żywotność i stan techniczny paska rozrządu.

Wiek paska rozrządu:

Pasek rozrządu mimo, iż wykonany jest ze stalowego kordu powlekany jest warstwą gumy, która jak wiemy ulega procesowi starzenia (parcenie). Objawem tego procesu są drobne pęknięcia na pasku, które mogą spowodować jego zerwanie. Z tego powodu zaleca się wymianę paska rozrządu co 5 lat nawet w przypadku, kiedy kierowca przejedzie tylko 40 000 km.

Zapamiętajmy!!!

"Pasek rozrządu zrywa się bez ostrzeżenia, więc nie zwlekajmy z jego wymianą".
"Niedopilnowanie okresowej wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika".
"Aby zapobiec poważnym awariom silnika pamiętajmy o wymianie paska rozrządu kiedy kupujemy
samochód z drugiej ręki!!!"
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS