OPONY WIELOSEZONOWE
Ogumienie stanowiące hybrydę opon letnich i zimowych
całoroczne jest to pewnego rodzaju kompromis, opona całoroczna zachowuje się dużo lepiej zimą niż opona letnia jednak odbiega parametrami od opony zimowej, podobnie ma się sprawa w warunkach gorących upalnych dni i wyborem opony letniej. Nie istnieje taki rodzaj mieszanki gumowej, który zagwarantowałby doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni przy temperaturze +35 stopni Celsjusza oraz idealne odprowadzanie wody zimą. Opony całoroczne zapewniają dobrą przyczepność latem oraz dobre odprowadzanie wody zimą. Jednak należy pamiętać, że nigdy nie osiągną tak doskonałych parametrów co opony sezonowe.
Parametry opon wielosezonowych:
Opona całoroczna (wielosezonowa) jest to połączenie cech opony zimowej i letniej. Bieżnik opony wielosezonowej wyposażony jest w większą niż w przypadku opony letniej ilość lamelli, dzięki którym samochód na ośnieżonej nawierzchni ma lepszą przyczepność. Przez to jednak opona oferuje gorsze warunki jezdne w warunkach letnich: jest mniej sztywna, wydłuża się droga hamowania, pogarsza się trakcja. Należy więc zwrócić uwagę, że opona wielosezonowa nigdy nie będzie miała tak doskonałych parametrów na śniegu jak opona zimowa i doskonałej przyczepności na suchej nawierzchni co opona letnia.  Wybierając  opony
Parametry bieżnika mają zarówno cechy zimowe jak i letnie;
Liczba lameli jest mniejsza, a guma nieco twardsza;
Podczas silnych mrozów opona będzie miększa niż letnia, jednak nie tak elastyczna jak zimowa;
Latem podczas ulewy nie zapewni tak doskonałych parametrów co opona letnia, i przy wysokich temperaturach będzie się też szybciej zużywać;
Brak konieczności wymiany ogumienia w zależności od pory roku i warunków pogodowych. 
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS