Dezynfekcja parownika stosowana jest w przypadkach, w których metoda ozonująca i metoda ultradźwiękowa okazały się mało skuteczne. Jest to najbardziej inwazyjna i skuteczna metoda dezynfekcji układu klimatyzacji jaka powstała. Głównym źródłem zanieczyszczeń jest parownik klimatyzacji, to wokół niego najintensywniej rozwijają się grzyby, pleśnie i wszelkiego rodzaju drobnoustroje. Parownik składa się z żeberek chłodzących, w których to kondensuje się ciepłe i wilgotne powietrze. Skondensowana wilgoć gromadząca się pomiędzy żeberkami oraz ograniczony dostęp światła stanowią idealną pożywkę dla mikroorganizmów. To ciemne i wilgotne środowisko jest skutkiem wyczuwalnego zapachu zgnilizny oraz pleśni unoszącego się w powietrzu, które napływa do kabiny samochodu. Problem z nieprzyjemnym zapachem, powodowanym przez osady na parowniku, był bardzo dobrze znany już z klimatyzacji stacjonarnych. Jedyną skuteczną metodą pozbycia się wszelkich mikroorganizmów, złogów kurzu oraz zanieczyszczeń jest spłukanie parownika pod ciśnieniem przy pomocy specjalnej sondy. Sonda spryskująca zostaje wprowadzona do parownika klimatyzacji i przy pomocy pistoletu wysokociśnieniowego bardzo skutecznie spłukuje mikroorganizmy i osady z systemu klimatyzacji, które zostają wypłukane poprzez odpływ kanału wody kondensacyjnej. W wyniku czyszczenia wysokociśnieniowego przy użyciu ciśnienia 10 bar cały parownik zostaje dokładnie przepłukany. Czyszczenie wysokociśnieniowe wykonujemy przy użyciu najnowcześniejszych produktów niemieckiej firmy Tunap.