RODZAJE OPON I ICH CHARAKTERYSTYKA
Opony asymetryczne bądź kierunkowe ? Dlaczego są lepsze od standardowych opon symetrycznych
Przewodnik techniczny:

RODZAJE OPON
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
HISTORIA OPONY
BUDOWA I PROCES PRODUKCJI
CIŚNIENIE W OPONACH
NAPEŁNIENIE AZOTEM
GŁĘBOKOŚĆ BIEŻNIKA
KIEDY ZMIENIAĆ OPONY
WIEK OPONY
OZNACZENIA OPON
ETYKIETA OPON
INDEKS PRĘDKOŚCI
Opony asymetryczne zakładamy z napisem „Inner Side”, „Inside” do wewnętrznej strony pojazdu od strony piasty koła. Sposób montażu opon asymetrycznych z napisem „Outside” powinien być zamontowany w taki sposób, aby był widoczny od zewnętrznej strony pojazdu.
Niektóre opony posiadają bieżnik kierunkowy bądź asymetryczny. Bieżnik takich opon został zaprojektowany w celu zapewnienia jak najlepszych właściwości odprowadzania wody i redukcji hałasu. Zakładając opony asymetryczne czy kierunkowe należy pamiętać o ich prawidłowym zamontowaniu. Opony kierunkowe należy montować w taki sposób, aby strzałka z napisem „Rotation” (umieszczona na boku opony) wskazywała kierunek jazdy pojazdu.
Zalety opon asymetrycznych i kierunkowych:
Czy wiesz, że...

"Opony kierunkowe charakteryzują się nieco głośniejszą pracą niż opony asymetryczne".
Wyższa cena;
Utrudnienia związane z montażem;
W przypadku opon kierunkowych, większe ryzyko ząbkowania opony.
Wady opon asymetrycznych i kierunkowych:
Zaawansowany proces produkcji oparty o nowoczesne symulacje komputerowe;
Doskonałe właściwości jezdne, bardzo dobre prowadzenie na zakrętach, na nawierzchni suchej i mokrej, podczas przyspieszania i hamowania;
Większa odporność na aquaplaning;
Niższy poziom hałasu, bez pogorszenia właściwości jezdnych;
Wolniejsze zużycie opon asymetrycznych, dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika.
Serwis

Promocje

Przewodnik techniczny

Locust Car Service


© 2016 Rubicon, All Rights Reserved
Jesteśmy partnerem sieci O.K. SERWIS