AKUMULATORY VARTA START-STOP
INNOWACYJNE AKUMULATORY DO POJAZDÓW Z SYSTEMEM START-STOP
Montowane w nowoczesnych samochodach systemy Start-Stop automatycznie wyłączają i ponownie uruchamiają silnik w celu zredukowania czasu pracy na biegu jałowym, ograniczając tym samym zużycie paliwa i emisję spalin. Do 2015 roku większość samochodów produkowanych i sprzedawanych w Europie będzie wyposażona w systemy Start-Stop. Z myślą o nowych technologiach VARTA® stworzyła dwa innowacyjne akumulatory Start-Stop w zoptymalizowanej technologii akumulatorów kwasowo-ołowiowych: VARTA Start-Stop Plus w technologii AGM oraz akumulatory VARTA® Start-Stop w zoptymalizowanej technologii w zoptymalizowanej technologii EFB.
AKUMULATORY VARTA® START-STOP PLUS (AGM) - idealne rozwiązanie dla samochodów Start Stop, z odzyskiwaniem energii hamowania i innymi oszczędzającymi paliwo technologiami, wykorzystuje technologię AGM i zaprojektowany zostały z myślą o ogromnych wymaganiach, jakie pojazdy Star-Stop stawiają akumulatorom w kwestii mocy i ilości cykli pracy, na przykład w przypadku hamowania rekuperacyjnego. Zapewnia on optymalną wydajność oraz szybkie ponowne uruchomienie silnika, i to nawet przy niskim poziomie ładowania.
TECHNOLOGIA AGM
W AKUMULATORACH VARTA START-STOP PLUS
Co to jest technologia AGM?
Cały elektrolit uwięziony jest w separatorach (matach szklanych) wykonany ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora. Akumulator wykonany w technologii AGM zawiera zawór ciśnieniowy zwany VRLA (Valve Regulated Lead Acid). Zawór otwiera się z chwilą nadmiernego ciśnienia, które może powstać w wyniku np. nadmiernego ładowania akumulatora. W wyniku takiej reakcji cały nagromadzony gaz wydostaje się na zewnątrz zapobiegając uszkodzeniu obudowy akumulatora. Włókno szklane umieszczone pomiędzy płytami akumulatora zabezpiecza je przed wstrząsami i wibracjami. Wynik: wysoka odporność na wyładowania oraz praca w ekstremalnych warunkach. Akumulator może być montowany w dowolnej pozycji.
Rodzaje akumulatorów:
AKUMULATORY VARTA
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Schemat budowy akumulatora VARTA
Start-Stop Plus w technologii AGM
fot. Johnsons Controls
Zespół płyt dodatnich
Grubsza i bardziej
wytrzymała
obudowa i wieczko
Wieczko z wentylem bezpieczeństwa i centralnym odgazowaniem
Kratka dodatnia
Płyta dodatnia
Płyta dodatnia z włóknem szklanym
Kratka ujemna
Płyta ujemna
Zespół płyt ujemnych
Blok z płytami
Idealne wykonanie w technologii AGM.
ZALETY VARTA START-STOP PLUS:
• Zaawansowana technologia AGM ze specjalnym separatorem z włókna szklanego;
• 3 x wyższa wytrzymałość cykliczna sprosta wymaganiom wszystkich samochodom z systemem Start-Stop i samochodom luksusowym;
• Wyższa pojemność ładowania do przyjęcia dodatkowej energii uzyskanej z procesu hamowania;
• 100% odporny na wycieki i wstrząsy;
• Bardzo duża moc rozruchowa, także przy niskim stanie naładowania;
• Wydłużona żywotność;
• Całkowita bezobsługowość.
AKUMULATORY VARTA® START-STOP EFB (Enhanced Flooded Battery) - Doskonałe rozwiązanie dla pojazdów ze standardową (podstawową) funkcją Start-Stop. Gwarantują niezawodność, wydłużoną żywotność i wysoką wydajność. Przy wyłączonym silniku niezawodnie zaopatruje on w prąd odbiorniki energii i gwarantuje ponowny start silnika w ciągu ułamka sekundy.
• Zoptymalizowana technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) ze specjalną powłoką z poliestru;
• Najnowsza technologia pierwszego wyposażenia dla samochodów ze standardowym systemem Start-Stop;
• 2 x wyższa wytrzymałość cykliczna w porównaniu do standardowych akumulatorów kwasowych;
• Podwyższona pojemność ładowania dla szybszego odzyskiwania energii w czasie jazdy;
• Wysoka moc rozruchowa;
• Całkowita bezobsługowość.
ZALETY VARTA START-STOP EFB:
Budowa akumulatora varta start-stop w technologii EFB.
Pojazdy z podstawową funkcją Start-Stop również stawiają akumulatorom wysokie wymagania. Akumulator wykonany w technologii EFB został specjalnie zaprojektowany aby z łatwością spełnić te wymagania, zapewniając jednocześnie dwa razy dłuższą żywotność niż konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe.
TECHNOLOGIA EFB
NAJNOWSZA TECHNOLOGIA DLA POJAZDÓW Z PODSTAWOWYM SYSTEMEM START-STOP
Zestaw płyt dodatnich
Płyta ujemna
Zestaw płyt ujemnych
Blok z płytami
• EFB oznacza “Enhanced Flooded Battery”, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności;
• Specjalnie dla samochodów ze standardowym systemem Start-Stop;
• Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką
z poliestru;
• Powłoka z poliestru pomaga lepiej utrzymać masę czynną w płycie;
• Akumulator posiada większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów;
• Utrata masy czynnej jest zredukowana do minimum.
• AGM „Absobent Glass Mat”;
• Wysoka jakość materiałów wykorzystywanych do produkcji akumulatora (włókna szklane, elektrolit, płyty);
• AGM to najbardziej zaawansowana technologia wykorzystywana do produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych;
• Elektrolit jest całkowicie zaabsorbowany przez separator i wywiera nacisk na masę czynną;
• Redukuje to utratę masy czynnej do absolutnego minimum;
• Maksymalna wydajność, ekstremalna wytrzymałość cykliczna i odporność na wstrząsy;
• Idealne rozwiązanie dla samochodów z systemem Start-Stop, odzyskiwaniem energii hamowania i dużą ilością odbiorników energii, np. BMW Efficient Dynamics, VW BlueMotion.
źródło: Johnson Controls
Dlaczego pojazdy z systemami Start-Stop potrzebują specjalnych akumulatorów Start-Stop?
W przypadku pojazdów wyposażonych w system Start-Stop bardzo ważne jest dopasowanie odpowiedniego akumulatora. Montaż niewłaściwego akumulatora negatywnie wpływa na funkcjonowanie systemu Start-Stop i zauważalnie skraca jego żywotność. Testy wykazują, że konwencjonalne akumulatory tracą od 7% do 16% wydajności już po pierwszym tygodniu stosowania w pojazdach wyposażonych w system Start-Stop.
Schemat budowy akumulatora VARTA
Start-Stop w technologii EFB
fot. Johnsons Controls
Kratka PowerFrame®
Płyta dodatnia z powłoką z poliestru
Płyta dodatnia umieszczona w separatorze
Kratka ujemna
Serwis
|
Promocje
|
Przewodnik techniczny
|
Locust Car Service
|
© 2016 Rubicon, All Rights Reserved